به جواب دوست گرامی آقای رحیم الله حبیبی!
شورای شهر لندن نهضت فراگیر شورای شهر لندن نهضت فراگیر

شورای شهر لندن نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان، بدون اینکه قصدی مبنی بر ادامه مناقشه لفظی را داشته باشد صرفاً بخاطر حفظ امانت داری وابراز حقیقت به جواب شما می پردازد:

شمادر سایت مهر نوشته اید که:

«دیروز ناگهان خبر سبکدوشی خویش رااز پست های ریاست شورای انگلستان،منشی تشکیلات وعضویت کمیته تفتیش مرکزی نهضت در سایت مشعل به خوانش گرفتم...

... اینجانب در یک جلسه عمومی طی بیانیه مبسوطی وبا ارائه دلایل وبراهین روشن ومستدل که بنابر وارد بودن وبیان منطقی آن هیچکسی نتوانست آنرا رد کند،استعفای خود را از تمام پست ها وعضویت نهضت فراگیر ترقی ودیموکراسی اعلام کرده ودر همین مجلس عضویت خود را به حزب متحد ملی افغانستان باز هم با دلایل روشن چون آفتاب به همه گان بیان کردم

در اینجاما هم به حکم وجدان از شما می پرسیم که آیا واقعاًچنین بوده است؟ ودرباره سوال خود توضیح میدهیم:

١-در اعلامیه قبلی مانگفته ایم که شما از ریاست شورای لندن نهضت فراگیر سبکدوش شده اید؟انرا دوباره مرور کنید ومی بینید که ما تذکردادیم که یکسال قبل در انتخابات شورای شهر لندن نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان به مسئولیت محترم رحیم الله حبیبی پایان داده شد...».

٢- وقتی شما می نویسید:«..،اینجانب در یک جلسه عمومی طی بیانیه مبسوطی ...» ، مارا واقعاً در تعجب فرو می برد.جریان واقعی قضایا از این قرار است که تا وقتی که شما برای شرکت در اجلاس ١٩ اپریل با اعضای حزب متحد ملی به هالند سفر کردیدهیچکس نمیدانست که شما چه برنامه ای دارید.با آنکه شما تمایل تان را مبنی بر پیوستن به حزب متحد ملی با یکی ،دو رفیق در میان گذاشته بودید . در ادامه ،بعد از صحبت مفصل یکی از اعضای هیاًت رئیسه شورای اروپائی نهضت فراگیربا شما ،برای مدتی در حال تردید قرار داشتید و علیرغم وعده مثبتی که داده بودید در جلسه عمومی نهضت مورخ 25/05/2008شرکت نکردید. شما در دیدار توضیحی که از جانب شورای لندن نهضت فراگیر ترتیب شده بود شرکت کردید. در این دیدار که بخشی از اعضای هیاًت رهبری شورای لندن حضور داشتند (وشما بنا حق آنرا جلسه عمومی می نامید)، شما با صراحت گفتید که قلباً واز روی وجد ان خود را با رفقای نهضت بسیار نزدیک احساس می کنید ولی بنابر ملحوظاتی تصمیم دارید مدتی کناره گیری کنید ودر همین دیدار،اصلاً نامی از پیوستن تان به حزب متحد ملی به زبان نیاوردید تاچه رسد به اینکه پیوستن تان را به حزب متحد ملی بگفته خود شما «بادلایل روشن چون آفتاب به همگان بیان» کرده باشید.بیاد تان می آوریم که هریک از رفقادر فضای بسیار صمیمانه برای تان تذکر دادند که هر تصمیمی که شما بگیرید برای ما محترم خواهد بودولی ما آرزو داریم با ما باقی بمانید وشما مکرر در مکرر گفتید که هیچگونه مخا لفتی با نهضت فراگیر ندارید ولی بنابر ملحوظاتی که در نزد خودشما وجود دارد،نمیتوانید به عضویت تان ادامه بدهید وبا صمیمیت وبه شیوه متمدنانه ازهم دیگر جداشدیم.

بعد از این صحبت ما مجبور بودیم از لحاظ تشکیلاتی وطی مراحل ضروری برای سبکدوش ساختن رسمی شما ازعضویت در کمیسیون تفتیش ومسئولیت شعبه تشکیلات ،به اقدام لازم متوسل شده و به مقامات مربوطه پیشنهاد بدهیم .این را ما وظیفه خود میدانستیم .اگر شما از کلمه سبکدوش ناراحت شده اید، ما تقصیری نداریم.

ما یکبار دیگر اشکارا اعلام میداریم که رفتن افرادی از یک سازمان به سازمانی دیگر، یک امر بسیار عادی وپیش پا افتاده است ودرین دنیای که دموکراسی هرروز گامی به پیش میگذارد، هیچکس نمی تواند وحق ندارد دربرابر اراده آزاد افراد تقابل نماید.چنانچه برخورد رهبری شورای لندن نهضت با شما بسیار شفاف ودر عین زمان فوق العاده مودبانه وصمیمانه بود آنچه باعث شد رئیس شورای لندن نهضت اعلامیه مورخ 02/06/2008را به نشر بسپارد این بود که :

١-درباره موقعیت آنروز های شمادر اطلاعیه مسوول شورای لندن حزب متحد ملی، خلاف حقیقت گفته شده بود.

٢- پیوستن عادی شما و دوتن دیگر(که در اعلامیه شورای لندن حزب متحد ملی، مانند فرمانی از بالا ها منظور شده است) به مثابه یک گام عملی درراه وحدت نشان داده شده بود که این نوع دیداز پروسه عظیمی بنام وحدت نه تنها دور از واقعیت بلکه بسیار مضحک است.ما دربرابر هرنوع دید انحرافی درباره وحدت عکس العمل مشروع را برای خود محفوظ وحق خود میدانیم.

٣-پیوستن هرسه تن شما به یکباره گی صورت نگرفته ودر فاصله های چند ماه از هم دیگر صورت گرفته که این سرهم بندی کردن هاوصحنه سازی ها بوسیله یک اعلامیه  نیز بسیار ذهنیگرانه وغیر واقعی است وهدف از آن یک بازی کوچک ضد وحدت نیروهای چپ میباشد.

                              شورای شهر لندن نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان


June 9th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها